lördag 30 oktober 2010

Koh Samui, 35 timmar senare

Hej!

Att flyga ner till Thailand gick jattebra, bytet i Kiev var inget att oroa sig over som vi trodde! Borispol flygplats far dessutom ett extra plus i kanten da de hade ett stort och trevligt rokrum^^

Under flygresan bestamde vi oss for att ta Chiang mai lite senare och istallet ta oss direkt till gulfkusten och Koh Samui. Sagt och gjort sa akte vi taxi direkt till Southern busterminal som ligger pa andra sidan Bangkok. Efter mkt om och men fick vi tag pa bussbiljetter till Don Sak och sen farja till Koh Samui. Var lite stressigt med alla Thailandare som inte forstod oss (eller sa fortstod inte vi dem) men runt kl 07 30 lokal tid var vi pa vag :) Betalade extra for en VIPbuss och det var det vart! Massa benutrymme, snacks, vatten och AC. 12 timmar senare var vi i Nah Tong dar vi tog en songthaew (liknande tuk tuk fast alla som ska at samma hall delar pa kostnaden) tillsammans med en tysk och massa Thailandare. Var en skrackupplevelse och nar vi hoppade av i Chaweng 35 timmar efter att vi lyfte fran Arlanda var det ganska sent och vi hade inget inbokat boende (STRESS!). Vi fragade chaufforen om bra guesthouses och han pekade oss i ratt riktning. Hamnade pa The Wave som drivs av tva britter. Maten var god, men madrassen stenhard sa igar bytte vi till Samui mandalay resotel dar vi fick en bungalow nara stranden :)

Vadret ar lite ostabilt med regnskurar om natten och lite molninga dagar men igar hade vi sol och lag pa stranden strorre delen av dagen. Tog aven vart forsta dopp och pa kvallen gick vi ut och at pa en restaurang med thail-dansoser och en kille som spelade ett markligt, harp-liknande instrument.

Ikvall blir det Halloween-part pa Solo bar och Legends (Ja, det finns inte bara pa Lanzarote!). Ska forsoka uppdatera lite oftare :)

1. hej låter härligt med bungalow nära stranden här hemma får vi skrapa is på bilen innan jobbet.njut och ha det skönt utan stress.
    har fixat det du bad om
    love till er båda take care
    mammi

2. Härligt och se att ni lever! :)

3. Min erfarenhet är att man aldrig hittar ett bra boende första kvällen. Chauffören känner säkert någon (eller troligare för betalt) för att rekommendera ett visst hotell. Kräv alltid att få se rummet innan ni tar något!

Skiter det sig iaf så träffar man folk nästa dag som kan rekommendera något som faktiskt är bra :P